Dzień dobry, dziś będziemy się uczyć litery ,,Ł”, ,,ł”. ,
Zanim zaprezentujemy dziecku ilustracje możemy dziecku przeczytać historyjki i zdania, w których głoska ,,ł” znajduje się na początku, w środku lub na końcu, np:
- Łukasz kopał łopatą na ładnej działce.
- Łata to ładne zawołanie na Łatka.
- Łąka ładnie pachniała.
Do wprowadzenia nowej litery będziemy potrzebować ilustracji łopaty oraz psa, którego nazwiemy ,, Łatek”.
Następnym krokiem będzie analiza tychże wyrazów, czyli pozwólmy dzieciom podzielić te słowa na sylaby i głoski oraz zauważyć, że oba słowa zaczynają się na głoskę ,,Ł”.
Warto aby dziecko miało przy sobie lusterko i zobaczyło w jaki sposób układa się aparat mowy podczas wymawiania głoski ,,Ł”.
Kolejnym zadaniem do Państwa będzie prezentacja jak wygląda litera ,,Ł” ( mała i wielka, zarówno pisana jak i drukowana) oraz pokazanie sposobu jej zapisu, po tym zapytajmy dziecko, czy zna jakieś wyrazy zaczynające się, mające w środku bądź kończące się na literę Ł.
Zanim jednak sięgniemy do książki, warto też aby dziecko próbowało kilkukrotnie nakreślić literę palcem w powietrzu, na dywanie, możemy do tego również wykorzystać talerz, na którym będzie wysypana kasza, ryż, wybór zostawiam Państwu 🙂
Teraz możemy przejść do książki (s.101) oraz do uzupełniania kart pracy (s. 60-61).
Proszę też Państwa (tak jak w zeszłym tygodniu 🙂 ) aby w weekend dziecko wypełniło stronę 26 z ,,Mojego zeszytu” tam również jest litera Ł.
Do pracy plastycznej będziemy potrzebować watę, farby plakatowe, pędzel oraz kartkę z bloku.
Dzieci formują z waty kulki. Maczając kulki w farbie plakatowej malują na kartce chmurki duże i małe. Kałuże małe i duże. Dzieci kontrolują napięcie mięśniowe aby kulką dotykać kartki mocniej lub lżej. Pędzlem domalowują deszczyk padający z chmury do kałuży.