Dzień dobry, dzisiaj zapoznamy się z nową literką (,,P,p”), oraz wykonamy pracę plastyczną.
Do wprowadzenia literki będziemy potrzebować ilustrację portretu (może być z internetu) – będziecie Państwo musieli wytłumaczyć dziecku co to takiego oraz zdjęcie chłopca (j.w- z internetu), którego nazwiemy Piotruś.
Następnym krokiem będzie analiza tychże wyrazów, czyli pozwólmy dzieciom podzielić te słowa na sylaby i głoski oraz zauważyć, że oba słowa zaczynają się na głoskę ,,P” ( możemy zadać pytanie pomocnicze, na jaką głoskę zaczynają się oba wyrazy?)
Warto aby dziecko miało przy sobie lusterko i zobaczyło w jaki sposób układa się aparat mowy podczas wymawiania głoski ,,P”.
Kolejnym zadaniem do Państwa będzie prezentacja jak wygląda litera P ( mała i wielka, zarówno pisana jak i drukowana) oraz pokazanie sposobu jej zapisu, po tym zapytajmy dziecko, czy zna jakieś wyrazy zaczynające się, mające w środku bądź kończące się na literę P.
Zanim jednak sięgniemy do książki, warto też aby dziecko próbowało kilkukrotnie nakreślić literę palcem w powietrzu, na dywanie, na plecach rodzica bądź rodzeństwa, możemy do tego również wykorzystać talerz, na którym będzie wysypana mąka, ryż czy piasek.
Po tych wszystkich czynnościach możemy przejść do książki (s. 94-95) oraz do uzupełniania kart pracy (część 3, s. 51-52).
Proszę też Państwa aby w weekend dziecko wypełniło stronę 24 z ,,Mojego zeszytu” tam również jest litera P.
Jako pracę plastyczną proponuję aby każde dziecko narysowało swój autoportret 🙂