31.03.2021r.

Drodzy Rodzice!

Zapytajcie proszę dzieci, jak wyglądają przygotowania do Świąt Wielkanocnych, czy wiedzą i pamiętają?

Następnie prosimy o przeczytanie opowiadania:

Pierwszego dnia, w poniedziałek, Ola posiała rzeżuchę: nałożyła na talerzyk trochę waty, posypała nasionami i podlała. Drugiego dnia, we wtorek, dziewczynka robiła porządki, odkurzała, wycierała kurze, układała zabawki. Trzeciego dnia, w środę, Ola upiekła z mamą mazurki i je ozdobiła. Czwartego dnia, w czwartek, dziewczynka upiekła babę wielkanocną i polała ją lukrem. Piątego dnia, w piątek, Ola ozdobiła pisanki, namalowała na nich kolorowe kwiaty i inne wzory. Szóstego dnia, w sobotę, dziewczynka
przygotowała święconkę, powkładała do koszyczka wszystkie produkty i ozdobiła koszyk zielonymi gałązkami bukszpanu. Siódmego dnia, w niedzielę, Ola nakryła do stołu i pomogła w przygotowaniu wielkanocnego śniadania.

Po zakończeniu opowiadania zadajemy pytania sprawdzające pamięć: Co Ola robiła pierwszego dnia? Co drugiego? itd.

Dla utrwalenia nazw dni tygodnia dzieci uczą się na pamięć rymowanki, powtarzając ją w różnym tempie, różnymi głosami i rytmicznie wystukując sylaby:
Tygodniowa karuzela
Myśli tydzień: szybko mija:
poniedziałek, wtorek, środa…
Jeszcze bym coś nawywijał,
a już czwartek, piątek. Szkoda!
I sobota, i niedziela.
Tygodniowa karuzela!
Ale jutro, to wspaniałe,
będę mieć znów poniedziałek!

Tomasz Plebański

Na zakończenie prosimy dziecko, aby narysowało duże jajko i farbkami zamieniło je w kolorową, piękną pisankę.