Dzień dobry Rodzice, Dzień dobry Dzieci!
Dzisiaj pooglądamy sobie różne zjawiska pogodowe:
Po obejrzeniu filmu prosimy aby dziecko opowiedziało, jakie zjawiska pogodowe zauważyło i jak należy się ubrać przy danej pogodzie.
Prosimy wyjaśnić również znaczenie przysłów związanych z pogodą:
„Kwiecień, plecień, bo przeplata, trochę zimy trochę lata”,
„Jak przygrzeje słonko, przejdzie kwiecień łąką”,
„Choć i w kwietniu słonko grzeje, nieraz pole śnieg zawieje”,
„Deszcze częste w kwietniu wróżą, że owoców będzie dużo”.
Podsumowując rozmowę, proszę wyjaśnić: Teraz pogodę przepowiadają specjaliści korzystający z różnych urządzeń i stacji pogodowych, ale dawniej przewidywano pogodę na podstawie obserwacji i doświadczeń oraz wiedzy zawartej w przysłowiach przekazywanych z pokolenia na pokolenie.
Jako pracę plastyczną proponujemy, aby dziecko narysowało bądź namalowało kwiaty zaobserwowane, np. podczas spaceru 🙂