Domowe Przedszkole – 31.03.2020 r.

Dzień dobry! Witamy Was Kochane Dzieci i Drodzy Rodzice!

 

Jak w każdy wtorek zapraszamy na zajęcia z mowy i plastyki.

 

Zad. 1

Zajęcia zaczynamy od kilku zagadek. Spróbujcie odgadnąć, o jakie zjawisko atmosferyczne chodzi i dopasujcie je do określonego obrazka.

 

Pada, drzewa łamie, wicher hula, to wiosenna jest… (wichura)

Kiedy na niebie rano jasno świeci, to cieszą się dzieci. (słońce)

Co to za ogrodnik? Konewki nie nosi, a kropelkami wody rosi. (deszcz)

Co to za białe gwiazdki, co lecą zimą na ziemię? (śnieg)

Choć jestem zamrożony jak lody, to nikt się nie cieszy na mój widok, bo robię dużo szkody. (grad)

Kiedy słońce świeci, a deszczyk jeszcze kropi, wtedy na niebie kolorowy mostek robi… (tęcza)

Błysk i grzmot to zwiastuny nadciągającej… (burza)

Dzień z nimi ponury, bo zasłaniają słońce te białe, puchate… (chmury)

 

 

Zad. 2

DLA CHĘTNYCH

Drogie Dzieci z pomocą rodziców wydrukujcie kartę pracy i wytnijcie wszystkie przedstawione tam elementy. Spróbujcie odczytać nazwy zjawisk atmosferycznych i dopasujcie je do obrazków. Całość możecie przykleić na kartkę papieru tworząc tym samym pogodowy plakat. Otoczcie pętlą te zjawiska, które możecie zaobserwować dziś za oknem. Zadanie można wykonać oczywiście bez użycia drukarki – narysujcie samodzielnie przedstawione zjawiska pogodowe i z pomocą rodziców odpowiednio je podpiszcie.

Zadanie – zjawiska pogodowe

 

Zad. 3

„W marcu jak w garncu” oraz „Kwiecień plecień bo przeplata trochę zimy trochę lata” – to dwa bardzo znane przysłowia. Zastanówcie się co mogą oznaczać.  Przedstawcie swój pomysł rodzicom.

 

 

Zad. 4

Na zakończenie naszych pogodowych zabaw zastanówmy się, jakimi przyrządami mierzymy prędkość i kierunek wiatru, temperaturę i wilgotność powietrza, a także wielkość opadów. Sprawdźcie czy uda się Wam je odszukać – skorzystajcie z kart pracy na str. 48 i 49.

 

Zad. 5

A teraz pora na zajęcia plastyczne – zilustrujcie przysłowie „W marcu jak w garncu”. Niech każdy stworzy swój własny, niepowtarzalny garnuszek, a w nim wszystkie zjawiska atmosferyczne, jakie mogą się pojawić w pierwszych miesiącach wiosny. Wykorzystajcie do tego zadania materiały dowolne, takie które znajdziecie w domu – bibułę, krepę, papier kolorowy, kredki, pastele, plastelinę itp. Przykładową pracę znajdziecie poniżej, pamiętajcie jednak, że Wasza może być zupełnie inna. Powodzenia 😊 !