Dzień dobry Rodzice! Dzień dobry dzieci!
Dzisiejszą naukę rozpoczniemy od oglądania różnych zamków, które możemy spotkać w Polsce.
Przykłady i propozycje:
Pałac w Baranowie Sandomierskim Zamek Czocha
Zamek książąt królewskich w Czersku
Watro po prezentacji różnego rodzajów zamków wyszczególnić dzieciom cechy charakterystyczne zamku: elementy obronne: fosa, mury, most zwodzony, wieże wartownicze, usytuowanie ( na wzgórzu, w miejscach trudno dostępnych)
Zabawa ,,Zamek”
Do tej zabawy będziemy potrzebować kształty figur geometrycznych, które dzieci już znają: koło, trójkąt, kwadrat, prostokąt. Przedstawiamy je dzieciom i prosimy o przypomnienie ich nazw. Następnie prezentujemy dzieciom nową figurę geometryczną: trapez. Po poznaniu jej wyglądu oraz nazwy, dajemy dzieciom wcześniej przygotowane kształty, wraz z nowo powstałym kształtem trapezu i prosimy aby obrysowując dostępne im figury narysowali zamek. Po utworzeniu już rysunku, prosimy, aby dzieci opisały nam swój zamek ( z ilu i jakich figur jest stworzony). Na zakończenie dzieci wykonują zadanie na karcie pracy (karta pracy cz.4 str. 7): kolorują zamek zgodnie z instrukcją podaną w formie graficznej i porównują liczbę figur geometrycznych, używając znaków =, <,>.
A teraz trochę ruchu:
- Ręce wyciągnięte na boki, kręcenie kółek (od małych do coraz większych).
- Obracanie głową w lewo/w prawo.
- Rozkrok, skręt tułowia i dotknięcie ściany za plecami dłońmi.
- Podskoki w miejscu z jednoczesnym kręceniem dłońmi w nadgarstkach („skakanka widmo”).
- Klęk podparty, głowa uniesiona, grzbiet opuszczony; następnie grzbiet uniesiony, a głowa schowana między ramionami („koci grzbiet”).
- Siad prosty, ręce proste w łokciach, przyciąganie nóg do klatki piersiowej i powrót do pozycji wyjściowej.
Życzymy owocnej pracy! 😀