Domowe Przedszkole 09.06.2020

Witamy serdecznie we wtorek 🙂

 

Dzisiaj zapraszamy Was na gimnastykę i  matematykę 🙂

 

Na początek rozgrzewka pt. „Skaczemy, biegniemy…”

 

 

Zadanie 1

Zaczniemy od gimnastyki!

Waszym zadaniem będzie zakręcić ruletką i zobaczyć jakie ćwiczenie Wam wypadnie 🙂

Do dzieła!

 

Zadanie 2

Po gimnastyce czas na matematykę 🙂 Dzisiaj poćwiczymy dodawanie i odejmowanie  oraz przypomnimy sobie figury geometryczne 🙂

 

Przygotujcie sobie kartkę z kształcie trójkąta, kwadratu, pięciokąta oraz 15 klamerek lub spinaczy.

 

 

Weźcie kartonik w kształcie trójkąta. Będziemy przypinać po dwie klamerki do boków trójkąta. Najpierw dwie, potem kolejne dwie, potem jeszcze dwie – do każdego boku trójkąta.

Przypnijcie klamerki i policzcie, ile ich jest razem. (odp. 6)

Teraz odejmujemy. Jest sześć klamerek. Odjąć dwie… Ile zostało? Odjąć dwie… Ile zostało? Odjąć dwie… Ile zostało? (odp. 0)

Wymieniamy trójkątny kartonik na kwadratowy. Będziemy przypinać po dwie klamerki do każdego boku kwadratu tak, jak poprzednio. Dwie… dodać dwie… Ile jest? Znowu dodać dwie… i kolejne dwie…

Ile jest razem? (odp. 8)

Odejmujemy po dwie. Klamerek jest osiem. Odjąć dwie… Ile jest? Odjąć dwie… Ile jest? I znów odjąć dwie… Ile jest? I znów odjąć dwie… Ile jest? (odp.0)

W podobny sposób dziecko dodaje i odejmuje, przypinając klamerki do pięciokąta.

Przypinamy pa dwie klamerki do każdego boku pięciokąta tak, jak poprzednio. Dwie… dodać dwie… Ile jest? Znowu dodać dwie… i kolejne dwie…i ostatnie dwie….

Ile jest razem? (odp. 10)

Odejmujemy po dwie. Klamerek jest dziesięć. Odjąć dwie… Ile jest? Odjąć dwie… Ile jest? I znów odjąć

dwie… Ile jest? I znów odjąć dwie… Ile jest? I znów odjąć dwie… Ile jest? (odp.0)

Świetnie!

 

Teraz przygotujcie sobie „Liczmany”. Mogą to być też klamerki, fasolki, klocki, patyczki, zakrętki po butelkach, małe samochodziki – dosłownie wszystko co da się policzyć 🙂 Będziemy rozwiązywać zadanie tekstowe. Słuchajcie uważnie 🙂

Za chwilę dowiemy się, jak duża jest rodzina naszego kolegi z Afryki i ilu ma przyjaciół. Żeby się tego dowiedzieć, musisz uważnie słuchać i liczyć. Możesz wykorzystać do tego fasolę albo inne liczmany. Przeczytam bardzo wolno list, słuchaj uważnie, a kiedy usłyszysz, że wymieniam osobę lub zwierzę, zabierz fasolkę i połóż przed sobą na stoliku lub dywaniku.

Rodzic czyta powoli wiersz i obserwuje reakcje dziecka, jeśli jest taka potrzeba, włącza się z pomocą.

  • To moja mama (fasolka), tata (fasolka), brat Kali (fasolka) i ja (fasolka).
  • Ile osób liczy rodzina naszego kolegi? (4)
  • W twojej rodzinie jest tyle samo osób? (dziecko liczy ile jest osób w jego rodzinie)
  • Świetnie Ci poszło. Jeżeli będziemy liczyć dalej, dowiemy się, ile zwierząt zna chłopiec. Słuchaj uważnie.
  • A to papuga Ada (fasolka) Ona gada i gada.
  • Tu wesoła małpka Tiki. (fasolka)
  • A to rudy goryl Miki (fasolka)
  • A to zebra w pasy, (fasolka), krokodyl (fasolka), co ma ostre kły i dwa dumne lwy. (2 fasolki)
  • Ile jest razem zwierząt? Policz (7)

A teraz trudniejsze zadanie:

Wyobraź sobie, że w Afryce spadł śnieg. Zrobiło się bardzo zimno. Ludzie zamknęli się w chatach, rozpalili ogniska, by było im cieplej. Gorzej jednak powodziło się zwierzętom. Marzły, tupały, przestępowały z nogi na nogę, aż wreszcie król zwierząt, lew, wymyślił:

Potrzebne są nam buty. Tak, tak –  przytaknęły zwierzęta i zaczęły się przekrzykiwać: mnie są potrzebne dwa, a mnie cztery, dla mnie osiem, dla mnie sześć.

Lew ryknął głośno:  – Dosyć tego, musimy złożyć zamówienie u szewca. Każde z was policzy, ile butów potrzebuje jego rodzina.

Małpia mama ma dwoje dzieci. Ile butów potrzebuje jej rodzina? (mama, tata, i dwoje dzieci)

Lwia rodzina to: mama, tata i lwiątko. Ile potrzebują butów?

Dziecko pomaga sobie, układając liczmany.

Uwaga!  Jeżeli dziecko ułoży trzy fasolki, bo tyle jest zwierząt, wystarczy powiedzieć: Chodzi o buty na dwie łapy. Ile łap ma lew? (odp. 4) Ułóż tyle fasolek, ile butów potrzebuje jeden lew. Musimy policzyć, ile potrzeba butów dla trzech lwów. (odp. 12) Ułóż tyle fasolek, ile potrzeba butów.

Dziecko przelicza fasolki. Jeżeli wie, podaje rozwiązanie.

Zadania dla chętnych:

uczymy-dzieci-programowac-poznaję zawody

 

 

 

 

Ufff to już wszystko na dziś 🙂 Życzymy Wam miłego dnia i czekamy na wasze zdjęcia 🙂