Domowe Przedszkole – 05.05.2020 r.

Dzień dobry! Witam Was Kochane Dzieci i Drodzy Rodzice!

 

Dziś zapraszam wszystkie dzieci na zajęcia z mowy i na plastykę.

 

Zad. 1. Litera j J

Drogie Dzieci dziś poznamy nową literę – będzie to j J. Zanim zapoznamy się z jej zapisem zapraszam wszystkich do zabawy z nowym słowem.

Poproście mamę lub tatę o odczytanie wierszyka. Słuchajcie uważnie, a na pewno odnajdziecie dzisiejsze hasło na literę j J.

Zachęcam do nauczenia się wierszyka na pamięć – myślę, że wszystkim się spodoba 😊.

 

„Kolczasty jeżyk”

To jest jeżyk.
Mały jeżyk.
Jeżyk z kolców ma kołnierzyk.
Z kolców płaszczyk,
z kolców szalik,
tylko nosek jak koralik.

Dorota Gellner

 

j e ż y k

 

  • na jaką głoskę zaczyna się słowo jeżyk?
  • ile głosek ma słowo jeżyk?
  • jakie są pozostałe głoski w słowie jeżyk?
  • ile sylab ma słowo jeżyk?

 

Zastanówcie się, jakie jeszcze znacie wyrazy rozpoczynające się na literę j J – policzcie ile przykładów udało Wam się odszukać. Możecie zapisać je na kartce lub wykonać rysunki.

 

Zad. 2. Pisownia j J

Zapoznajmy się teraz z pisownią litery j J – pamiętajcie poznajemy zapis drukowanej litery, czyli tej, którą znajdziecie w książkach, gazetach itp. oraz zapis litery pisanej.

Spróbujcie odwzorować kształt małej i wielkiej litery j J palcem na podłodze. Pamiętajcie o kierunkach zapisu, rodzice na pewno Wam pomogą, a poniższa plansza niech będzie dla Was podpowiedzią – spoglądajcie na czerwone strzałki.

 

A teraz zadanie specjalne dla osób chętnych – spróbujcie samodzielnie stworzyć małą rzeźbę w kształt litery j J z plasteliny lub z masy solnej. Wykorzystajcie do tego sztywną kartkę papieru, na której umieścicie gotową literę. Zadbajcie o to, aby była pięknie ozdobiona. Pamiętajcie, że masę solną powinni dla Was przygotować rodzice – przepis zamieszczam poniżej (oczywiście wystarczy przygotować tylko połowę porcji). Do masy solnej można dodać barwniki np. w postaci odrobiny farby plakatowej lub dopiero po wysuszeniu pomalować ją farbą.

Składniki na masę solną

  • szklanka mąki
  • szklanka soli
  • ½ szklanki wody 

 

Zad. 3. Grafomotoryka

ZADANIE DLA CHĘTNYCH – zachęcam do wykonania ćwiczeń grafomotorycznych związanych z literą j J  w „Popisankach”

 

Zad. 4. Karty pracy

Na zakończenie naszych zabaw z j J zachęcam wszystkich do wykonania zadań w naszej książce – Karty pracy 4 str. 18 i 19.

 

 

Zad. 4. „Motyl” – praca plastyczno-techniczna

Drogie Dzieci dziś na naszych zajęciach plastycznych skorzystamy z „Teczki małego artysty”. Odszukajcie w niej kartę oznaczoną nr 17. Znajdziecie na niej elementy, które wykorzystamy do wykonania motyla. W związku z tym, że nie mogę osobiście służyć Wam pomocą, poproście mamę lub tatę o odczytanie instrukcji – wyjaśni Wam ona, jak krok po kroku postępować przy tym zadaniu. Zachęcam wszystkich gorąco, aby  Wasze motylki ozdobić nie tylko kolorowymi kółkami – jestem pewna, że pomysłów Wam nie brakuje. Gotowe motyle możecie przykleić na niebieską kartkę imitującą piękne niebo lub zawiesić na wstążce np. w Waszym pokoju. Powodzenia 😊.