Dzień dobry Zielone Plastusie
Dzisiaj jak co w piątek skupimy się na waszej wymowie oraz na umiejętnościach plastycznych.
Więc zaczynamy 🙂
1.„Mamodaj” – słuchanie wiersza M. Przewoźniaka, wdrażanie do uważnego słuchania i analizowania treści, uświadomienie potrzeby wyrabiania samodzielności i umiejętności kulturalnego zwracania się o pomoc. Zapowiadamy, że przeczytamy wiersz, w którym pewien chłopiec opowiada o sobie.
Mamodaj
Czy ktoś wierzy, czy nie wierzy
miałem w domu małe zwierzę.
Bardzo psotne, bardzo młode,
nazywało się Mamodaj.
I to zwierzę, powiem skrycie,
zatruwało mamie życie.
Bo od czerwca aż do maja
słychać było Mamodaja.
Gdy pragnąłem wziąć zabawkę
albo atlas z górnej szafki,
kiedy mi się pić zachciało,
kiedy cukru było mało,
kiedy zjeść banana chciałem,
gdy apetyt wielki miałem
na kanapkę, jabłko, loda –
– ciągle skrzeczał ten MAMODAJ!
Nagle widzę, a tu mama
patrzy na mnie zapłakana.
I cichutko mi się zwierza:
„Proszę, wyrzuć tego zwierza!”
I tak na początku maja
wypędziłem Mamodaja.
Teraz mam zwierzątko drugie,
które mama bardzo lubi.
I codziennie z sobą noszę
takie małe, śliczne PROSZĘ.
Marcin Przewoźniak
Po wysłuchaniu wiersza zachęcamy dzieci do zastanowienia się, kim był Mamodaj. W razie potrzeby pomagamy w prawidłowym rozszyfrowaniu zagadki. Dzieci dokonują oceny postępowania chłopca. Zwracamy uwagę na potrzebę dążenia do samodzielności, przypominamy o kulturalnym proszeniu o pomoc. Dzieci podają przykłady czynności, umiejętności, których nauczyły się niedawno, i które mogą wykonywać samodzielnie. Wymieniają zwroty grzecznościowe, stosowane w proszeniu o pomoc.
Prosimy o wykonanie „Karty pracy. Powietrze” s. 39
2. ”Moja mama” – wykonanie portretu mamy oraz ozdobnej ramki
Wykonanie pracy plastycznej z użyciem różnych przyborów (kredki, farby, klej, nożyczki, papier kolorowy itp.) Przykłady poniżej 🙂