Dzień dobry kochane dzieci i Rodzice. Dziś czwartek- zajęcia matematyczne i muzyczne.
„Gdzie się podziały tygryski?”- zabawa matematyczna, odtwarzanie liczebności tygrysków zgodnie z treścią wiersza, przeliczanie i dobieranie elementów w pary.
Osoba dorosła rozdaje dziecku sześć kolorowych kółeczek (papierowych lub innych). Prosi, aby dziecko ułożyło je w rzędzie i przeliczyło. Następnie osoba dorosła czyta wiersz „Tygryski”, a dziecko odkłada na bok jedno kółko, za każdym razem gdy usłyszy, w którym miejscu ogrodu był tygrys. Kiedy osoba dorosła skończy czytać, prosi o przeliczenie kółek- tygrysków, dobranie ich w pary, sprawdzenie czy każdy tygrysek ma parę, dołożenie jeszcze jednego koła- tygryska, ponowne przeliczenie i dobranie w pary. Na zakończenie osoba dorosła może ułożyć kilka zdań o tygryskach, które będą wymagały manipulowania kołami i przeliczania, np.
– W pokoju były cztery tygryski. Dwa uciekły. Ile tygrysków zostało?
-Na łące było sześć tygrysków. Bawiły się w parach. Ile było par?
Pomoce: sześć kolorowych papierowych kółek lub inne liczmany
Zabawa przy piosence- „A ram zam zam”
https://www.youtube.com/watch?v=HwoXD_RVETg
Udanej zabawy :))