Dzień dobry Żółte Plastusie! 🙂 Oto propozycje zabaw na dziś:
1. „Zawód – żołnierz” – rozmowa o roli i znaczeniu wojska podczas wojny i w czasie pokoju.Dzieci oglądają zdjęcia.
Rodzic zachęca dzieci do zastanowienia się nad pytaniami:
*Do czego potrzebne jest wojsko?
*Co robią żołnierze w czasie wojny, a co w czasie pokoju?
*Czy wszyscy żołnierze mają takie same mundury?
* Jaki powinien być żołnierz? Na jakie niebezpieczeństwa jest narażony?
* Dlaczego wszystkie kraje utrzymują wojsko?
2. • „Musztra wojskowa” – zabawa ruchowa, poruszanie się po pokoju zgodnie z wydawanymi komendami. Do zabawy możemy zaprosić rodzeństwo.
Rodzic wyjaśnia, że w tej zabawie będzie generałem, a dzieci będą żołnierzami. „Żołnierze” uważnie słuchają i wykonują komendy „generała”:
– Baczność! – dzieci prostują ramiona i plecy, łączą stopy;
– Spocznij! – rozluźniają ramiona i wysuwają lewą stopę;
– W dwuszeregu zbiórka! – ustawiają się przed „generałem” w dwóch równoległych szeregach, jeden rząd
za drugim, na wyciągnięcie ramion;
– W szeregu zbiórka! – ustawiają się przed „generałem” w szeregu, ramię przy ramieniu;
– Baczność! Spocznij! Kolejno odlicz! – stojąc w szeregu (lub w dwuszeregu), kolejno odliczają;
– Bieg w miejscu! – biegną w miejscu, wysoko unosząc kolana;
– Cztery podskoki! – wykonują cztery podskoki w miejscu;
– Trzy pompki! – robią trzy pompki;
– Pięć przysiadów! – wykonują pięć przysiadów.
– W prawo zwrot! – obracają się przez prawe ramię (ciężar ciała na prawej pięcie), dostawiają lewą nogę;
– W lewo zwrot! – obracają się przez lewe ramię (ciężar ciała na lewej pięcie), dostawiają prawą nogę;
– W tył zwrot! – obracają się przez lewe ramię, dosuwają stopy, nogi proste w kolanach;
– Na wprost marsz! – idą krokiem defiladowym, prawa ręka na biodrze, lewa porusza się zgodnie z krokiem
marszowym, unoszą wysoko nogi wyprostowane w kolanach.
3. „Rymy” – doskonalenie percepcji słuchowej (karta pracy). Dzieci nazywają obrazki, wklejają kolejne, których
nazwy się rymują, a następnie rysują trzeci obrazek, którego nazwa pasuje do rymu. Mogą skorzystać z podpowiedzi – zagadek:
* nożyczki – koszyczki – pierniczki (słodkie ciasteczka, które pochodzą z Torunia);
* młotek – kotek – płotek (drewniany, dookoła domu);
* trampolina – malina – lina (można się po niej wspinać lub coś nią związać);
* nuty – koguty – buty (zakładasz je na nogi, wychodząc na spacer).
„Karty pracy” s. 31: karta pracy 31
Miłego dnia 🙂