Dzień dobry 😀
Dzisiaj czas na matematykę 😀
Do wykonania obliczeń będziemy potrzebować liczmanów- najlepiej jeśli to będą kolorowe kwadraciki z papieru (w ćwiczeniu będą to czerwone i żółte) oraz kartoniki z liczbami od 1 do 10 a także ze znakami matematycznymi: ,,<„, ,,>”, ,,=”.
Proszę aby Państwo przeczytało treść zadania:
Dzieci w przedszkolu bardzo chętnie piją mleko. Grupa Krasnali wypiła 9 kubków mleka (Dziecko układa przed sobą tyle liczmanów [czerwonych], ile kubków mleka wypiła grupa oraz układa kartonik z odpowiednią cyfrą)
A grupa Żuczków wypiła 6 kubków mleka (dziecko układa przed sobą liczmany [żółte] i kartonik z liczbą)
Która grupa wypiła więcej kubków mleka? (dziecko odpowiada na pytanie i wskazuje właściwą cyfrę, a pomiędzy nie układa odpowiedni znak matematyczny)
Zabawę możemy kontynuować dopóki dziecko wykazuje zainteresowanie. Przykład drugi:
Po wiejskim podwórku spaceruje 8 kurcząt i 10 kaczątek. Których piskląt jest więcej?
Proszę także o wykonanie zadań z kart pracy cz.4, s 27.