Witamy serdecznie w poniedziałek !
Zaczynamy nowy tydzień i będziemy w nim mówić o zwierzętach domowych 🙂
Na początek się przywitajmy!
Zadanie 1
Na pewno każdy z Was kiedyś marzył o jakimś zwierzątku? Niektórzy z Was mają już takiego przyjaciela w domu 🙂 Dzisiaj powiemy sobie o tym jak należy opiekować się swoim zwierzątkiem domowym.
Zapoznajcie się z wierszem o piesku. Po jego wysłuchaniu odpowiedzcie na kilka pytań 🙂
Mój pies
Chciałbym mieć psa,
wilka lub foksteriera,
każdego dnia
chodziłbym z nim na spacery.
Uczyłbym go
służyć, leżeć przy nodze,
czuwać co noc
i bawić się ze mną co dzień.
A on swój łeb
wznosiłby bez przerwy ku mnie,
by każdy gest
i każde słowo zrozumieć.
Łasiłby się,
tuliłby pysk do mojej twarzy,
mój piękny pies,
o którym ciągle marzę.
Józef Ratajczak
Pytania do dzieci:
- W jaki sposób bohater wiersza opiekowałby się swoim psem? (odp. chodziłby na spacery każdego dnia, uczyłby go służyć, leżeć i czuwać, bawiłby się z nim)
- Jak zachowywałby się pies? (odp. wznosiłby swój łeb ku właścicielowi, łasiłby się i tuliłby pysk do twarzy właściciela)
- Czy twoim zdaniem tak należy opiekować się zwierzęciem? (odp. tak)
- Co jeszcze trzeba dla niego robić? (odp. karmić, dawać pić, sprzątać po nim)
- A Ty chciałabyś/chciałabyś mieć jakieś zwierzątko? A może już masz? Opowiedz o nim – jak Ty się nim opiekujesz? (te dzieci, które mają zwierzątka w domu opowiadają jak się nimi opiekują, a te co nie mają żadnego zwierzątka opowiadają jakie chcieliby mieć)
Teraz otwórzcie książki na str. 118 i spróbujcie przeczytać o zwierzętach, które tam się znajdują. Odpowiedzcie na pytania:
- Jakie zwierzę ma Lili, jakie Matylda, jakie Ola a jakie Adam?
Po przeczytaniu zapraszamy do krótkiej zabawy pt. „Koty i psy”
Dzieci naśladują sposób poruszania się psów i kotów, np. jak siada kot, jak się pręży, jak poluje na myszy, jak pies szczeka, skacze, śpi. Mogą również naśladować odgłosy, jakie wydają te zwierzęta.
Spójrzcie teraz na obrazek:
- Powiedzcie czy wszystkie te zwierzęta można trzymać w domu?
- A które z nich można? A których nie można? A dlaczego?
- Czy możemy mieć zwierzę jak jesteśmy uczuleni na jego sierść?
- Jak należy się zachować, gdy zobaczymy obcego psa na ulicy?
(Dzieci starają się odpowiedzieć na pytania a rodzice nakierowują dzieci, tłumacząc jaka odpowiedzialność spoczywa na człowieku za zwierzęta – nie można ich porzucić, trzeba się nimi opiekować jak są chore, trzeba je szczepić itd. )
Teraz przed Wami twórcze zadanie 🙂 Usiądźcie wygodnie i posłuchajcie przez chwilę a potem sami dokończcie historię. Zaczynamy!
Był sobie pies, którego nikt nie chciał. Błąkał się bezdomny, smutny, głodny i zmarznięty. Pewnego dnia……
(Dzieci starają się dokończyć historię)
Zadanie 2
Poniedziałek to również dzień z gimnastyką 🙂 Zapraszamy Was do wspólnych ćwiczeń, będziemy wzmacniać mięśnie brzucha.
Będzie Wam potrzebne:
- maskotka
- mała piłka
- sznurek
- pudełko z małymi zabawkami
Zaczynamy!