Dzień dobry Państwu! Dzień dobry dzieci! 😀
Dzisiaj jak co środę matematyka oraz gimnastyka 😀
Do pierwszego zadania będziemy potrzebować figury geometryczne wycięte z kolorowego papieru. Dzieci z tych papierowych figur geometrycznych będą układać kwiaty. Proszę aby Państwo zaprezentowało sposób ułożenia tychże kształtów za pomocą kodu. Należy w nim uwzględnić kształt, kolor, wielkość i liczbę, np. środek- 1 duże żółte koło (cyfra 1, duża strzałka, żółta plamka, koło); płatki- 4 małe niebieskie trójkąty (cyfra 4, mała strzałka, niebieska plamka, trójkąt). Zadanie kontynuujemy dopóki dziecko będzie wykazywać zainteresowanie.
Zadanie drugie- do niego będziemy potrzebować zielone rurki do napojów (10) , czerwony papier wycięty w kwadrat, nożyczki, ołówek, taśmę klejącą, kredki oraz kartoniki z cyframi oraz znakami matematycznymi: ,,-„,,=”.
Zadaniem dziecka będzie narysowanie tulipanów, wycięcie ich oraz przyklejenie taśmą klejącą do rurek. Tak oto powstały liczmany, które dzieci będą wykorzystywać do ilustrowania zadań z treścią. Przykład zadania: Na łące rosło 6 tulipanów, dziewczynka zerwała 2. Ile zostało? Następnie dzieci układają tulipany a pod nimi tworzą zadania, wykorzystując kartoniki z cyframi oraz znakami ,,-„,,,=”. Na zakończenie dzieci wykonują zadanie na karcie pracy: kolorują kwiatki zgodnie z podanym wzorem i skreślają tyle, aby rysunek się zgadzał z zapisem działania. ( Karty pracy cz.4, s. 20)
A na gimnastykę zapraszam zarówno nasze brzoskwinie jak i rodziców 😀
Życzę udanej zabawy 😀