Domowe Przedszkole

Drodzy rodzice i kochane dzieci

My dzisiaj zabawimy się świetnie z balonami! Zobaczcie jak 🙂
Jeżeli w domu nie ma balonów przechodzimy do zadań matematycznych . Balony w kilku kolorach można wyciąć z papieru.

Na początku balon wykorzystamy do kilku mini-eksperymentów związanych z powietrzem. Za pomocą balonu udowodnimy dzieciom istnienie powietrza:)

„Czy powietrze można poczuć?” – wypuszczanie powietrza z balonu na leżące na dywanie bibułki. Można też wypuszczać powietrze na dłonie dziecka.
„Czy powietrze można usłyszeć?” – wypuszczanie z balonu powietrza ściskając jego szyjkę tak, aby powstał dźwięk.
„Czy powietrze można zobaczyć?” – założyć szyjkę napompowanego balonu na słomkę do napoju (cały czas trzymając szyjkę, aby nie uszło powietrze) i włożyć ją do słoika z wodą. Następnie puścić szyjkę balonu, by powietrze dostało się do wody tworząc pęcherzyki.
Dzięki tym doświadczeniom dziecko przekona się, że chociaż powietrze nie ma koloru, zapachu, nie możemy go dotknąć – ono istnieje.

A oto proponowane zabawy matematyczne z balonami

1. „Który balon schowałam?” – zabawa rozwijająca spostrzegawczość

Na podłodze, stole itp. rozkładamy 6 balonów w różnych kolorach.
Dziecko wymienia kolory balonów.
Na polecenie, dziecko zamienia się w żółwia, które chowa się do swojej skorupki – zasypia. Chowamy 1 balon. Gdy żółw się obudzi, mówi, który balon został schowany. Zabawę powtarzamy kilka razy.

2. „Balonowe rodzinki”- tworzenie zbiorów z balonów na podstawie danej cechy: koloru, kształtu itp.

Zabawa na dywanie, stole itp.: klasyfikowanie sylwet balonów wg podanej cechy:
-wybierz balony żółte, policz je
– wybierz balony okrągłe, policz ile jest
– których jest więcej itp.

3. „Gdzie jest balonik?” – zabawa dydaktyczna
Określenie położenia balonika względem krzesła. Rozwijanie umiejętności posługiwania się określeniami dotyczącymi położenia przedmiotów w przestrzeni (na, pod, za, w, obok, nad)
– połóż balon na krześle
– połóż pod krzesłem
– połóż z prawej strony
– z lewej strony
– za krzesłem
– przed krzesłem

4. „Ja i mój balonik”- zabawa kreatywna

Wybranie sobie balonika i dorysowanie mu flamastrem minki, odpowiadającej na pytanie,czy podobały się dziecku i balonikowi dzisiejsze zabawy, czy jest wesoły czy smutny.

Na koniec zabawa z balonami
Kliknij w link poniżej


Lub

Przyjemnej zabawy. Czekamy na Państwa fotorelację