Dzień dobry! 😀
Dzisiaj jak co środę matematyka oraz gimnastyka 🙂
Do pierwszego zadania będziemy potrzebować 10 kapsli, 10 nakrętek, magnes, 2 woreczki, 2 kostki do gry, bębenek ( może być garnek i łyżka 😉 ) oraz kartoniki z cyframi i znakami matematycznymi ( cyfry od 1 do 10; znaki: <,>,=)
Wszystkie kapsle oraz nakrętki wrzucamy do woreczków i prosimy dzieci, aby wyjęły je za pomocą magnesu (dzieci dostrzegają, że plastik nie przyczepia się do magnesu). Dzieci przeliczają kapsle i nakrętki, wyszukują cyfry odpowiadające liczebności zbiorów i porównują liczebność zbiorów oraz zapisują za pomocą znaków matematycznych <,>,=. Dzieci rzucają kostki i wyjmują z worków tyle kapsli i tyle nakrętek, ile wskazała liczba oczek na kostce. Następnie układają odpowiedni zapis matematyczny. Po kilku rzutach rodzic poleca wyjąć z worka tyle kapsli ile razy klaśnie w dłonie, i tyle nakrętek, ile razy uderzy w bębenek. Dzieci głośno liczą elementy i ponownie tworzą zapis matematyczny. Następnie rodzic poleca ułożyć obok siebie tyle kapsli, ile w domu znajduje się stolików, oraz ułożyć tyle nakrętek, ile w domu znajduje się lamp. Dzieci głośno liczą i układają odpowiedni zapis matematyczny.
,,Eko-zakupy” (potrzebne będą kartki z bloku rysunkowego, kredki, nożyczki, kartoniki z liczbami i znakami)
Każde dziecko wymyśla własne zadanie z treścią ćwiczące dodawanie, rysuje ilustracje i wycina. Zadanie powinno dotyczyć zdrowych produktów żywnościowych, które można kupić w sklepie lub na bazarze. Dziecko przejmuje rolę nauczyciela. Przedstawia swoje zadanie i ilustruje przygotowanymi obrazkami. Rodzic układa działanie z wcześniej przygotowanych kartoników z cyframi i znakami matematycznymi. Dodatkowo prosimy o uzupełnienie Kart Pracy cz.3 s 61 oraz 62.
A teraz trochę gimnastyki 😀 :