Domowe Przedszkole 2.04.2020r.

Drodzy Rodzice,

Dziś wkraczamy w klimat Świąt Wielkanocnych 🙂 Jak co czwartek ćwiczyć będziemy nasze umiejętności matematyczne oraz będziemy doskonalić naszą sprawność i koordynację ruchową. Zapraszamy!

1.„Pisanki, kraszanki” – zabawa matematyczna, dostrzeganie, że liczebność zbioru nie jest zależna od układu elementów, doskonalenie umiejętności liczenia.
Dzieci otrzymują po dziesięć małych kolorowych jajek (MOŻNA ZASTĄPIĆ KLOCKAMI, KREDKAMI, NAKRĘTKAMI OD NAPOJÓW) wyciętych z papieru: trzy czerwone, trzy niebieskie, dwa żółte i dwa białe. Prosimy, aby dzieci ułożyły przed sobą jajka, które posłużą im jako liczmany. Poniżej pomoce do zadania w wersji do druku kolorowe, bądź czarno-białe, ale spokojnie można je narysować, pokolorować i wyciąć.

liczmany czarno-białe
liczmany jajka kolor

Dzieci wykonują kolejne zadania:

– W koszyczku były trzy czerwone jajka, trzy niebieskie, dwa żółte i dwa białe. Ile było wszystkich jajek?

– Przyszła mama i rozdzieliła jajka na dwie gromadki. Na jednej położyła czerwone i żółte, a na drugiej niebieskie i białe. Ile było wszystkich jajek w dwóch gromadkach?

– Mama pomyślała, że jajka trzeba ładnie ułożyć, zrobiła z nich kółeczko i znów policzyła wszystkie jajka. Ile ich było?

– Kiedy mama znów przekładała jajka, jedno wyleciało jej z ręki i stłukło się. Ile zostało jajek?

Następnie rodzic czyta wiersz:

Dziesięć świątecznych jajek

Pytało się kury dziesięć kurzych jajek:

w jaki sposób jajko pisanką zostaje?

Czy gdzieś trzeba jechać? A może coś je się?

Leży i rozmyśla wszystkich jajek dziesięć.

A może te kropki, plamki i zdobienia

wynikiem są grypy lub przeziębienia?

Myśli jajek dziesięć, co tu trzeba zrobić?

Może muszą same siebie przyozdobić?

Ale żeby stworzyć pisankowe wdzięki,

to potrzeba jajku choćby jednej ręki!

Wtem na jednym jajku pojawił się szlaczek!

Lecz zamiast pisanki wykluł się… kurczaczek.

Tomasz Plebański

Prosimy o krótkie omówienie wiersza, po czym czytamy go ponownie, a dzieci ilustrują treść za pomocą liczmanów i głośno liczą: Było dziesięć jajek, pękło jedno, zostało dziewięć.

Zachęcamy do wykonania karty pracy :

2.Ćwiczenia gimnastyczne – zapraszamy do zabawy razem z dziećmi oraz wykonywanie ćwiczeń razem z piosenkami.

Życzymy powodzenia 🙂

Bardzo dziękujemy za nadsyłane zdjęcia 🙂