Dzień dobry ! 🙂
Dziś „Statek na wodzie”-praca plastyczna. Wyklejanie plasteliną kontur statku
„Morskie opowieści” – utrwalenie układu ruchowego do piosenki
- Kiedy wiatr zaszumi w głowie, cały świat nabiera treści,
wtedy człowiek chętnie słucha morskich opowieści.
Kto chce, ten niechaj słucha, kto nie chce, niech nie słucha,
jak balsam są dla ucha morskie opowieści.
- Był sobie raz marynarz, który stroił głupie miny
albo skakał też do wody i gonił rekiny.
I choć rekin twarda sztuka, to marynarz w wielkiej złości
łapał drania od ogona i mu ściskał kości.
- Pływał raz marynarz, który żywił się wyłącznie pieprzem,
sypał go do konfitury i do zupy mlecznej.
Kto chce, ten niechaj słucha, kto nie chce, niech nie słucha,
jak balsam są dla ucha morskie opowieści.
Utwór rozpoczyna się ośmiotaktowym wstępem, podczas którego dzieci naśladują wciąganie żagla. Podczas zwrotek dzieci nie wykonują żadnych gestów, koncentrują się na prawidłowym śpiewie. W czasie przygrywek między zwrotkami (fragmenty początkowe przygrywek) dzieci dłonią ( która nam zastępuje ścierkę) „szorują podłogę” robią to rytmicznie do muzyki. Mogą szorować jedną ręką z boku na bok lub dwiema rękami jednocześnie w przód i do siebie. Ruch ze ścierkami powinien być wykonany dwa razy szybciej niż wciąganie żagli. Po wykonaniu swojej „pracy” ocierają dłonią pot z czoła w geście zmęczenia. Podczas przygrywek (dalsze fragmenty przygrywek) dzieci naśladują rytmicznym ruchem mycie pokładu mopem.
Na pożegnanie dzieci machają, bo statek odpływa.